TECHNICAL EDUCATIONAL
INSTITUTION OF COMMERCE VIRGINIA GÓMEZ
CIENAGA - MAGDALENA- 2023
AREA: ENGLISH GRADE
11th DATE ______
TEACHER: CARMEN ESCOBAR
ACOSTA.
REVIEW
THIS REVIEW CONTAINS THE MOST IMPORTANT TOPICS SEEN IN PREVIOUS YEARS,
PLEASE WRITE ALL ANSWERS IN ENGLISH. YOU CAN USE THE INFORMATION
FOUND ON THE
BLOG
cmescobara.blogspot.com
1- Investigate how, for what and when the following auxiliaries are used: (Averiguar
cómo, para qué y cuándo se
usan los siguientes auxiliaries):
a.
Do - Does
b.
Will
c.
Did
d.
Going to
e.
Can
f.
Have to
2- Write two sentences with each of above auxiliaries ( Escriba dos oraciones con cada
uno de los anteriores auxiliares)
3- Describe your daily routine, listing the activities you have been doing since you
wake up until you go to
bed, including the times you do them.
( Describa su rutina diaria , enumerando las actividades que realiza desde que se
despierta hasta que se acuesta, incluyendo las horas en que las realiza)
4- Explain the use of modal verbs and write an example of each one.( Explica el uso de
los verbos modales y escriba un ejemplo de cada uno.)
5- Using your words write what reported speech is and what it is used for (con Tus
palabras escribe qué es
reported speech y para qué se utiliza)
6- Investigate what are countable and uncountable nouns.(Averiguar qué son
sustantivos contables y no contables)
7-Make a list of countables and non-countable nouns related to food( fruits, cereals,
vegetables. (Realice una lista con los sustantivos contables y no contables,
relacionadas con alimentos (frutas, cereales, verduras, etc.)
8- What arequantifiers, what are they use for , which are the most commomin english
(Qué son cuantificadores, para
qué se usan, cuáles son los más comunes en inglés.)
9. Find out what an adjective is, what it is used for, how it is classified. (Averigüe qué
es un adjetivo, para qué se
usa, cómo se clasifica)
10- Write the following adjectives in english (Escriba en inglés los siguientes adjetivos):
bonito, grande feo, largo caliente, ocupado, hermoso, costoso, difícil, frio, corto,
delgado, barato, vacío, fácil, gordo, triste, enojado, pequeño, bueno, sucio, rubio, malo,
ruidoso, inteligente, perezoso, oscuro, famoso, limpio, diferente, temprano, atractivo,
feliz, nuevo, serio, viejo, dulce, joven.
11. Investigate what is comparative and superlative, how they are formed in english,
give two examples of each (Averiguar qué es comparativo y superlativo, cómo se
forman en inglés, dar dos ejemplos de cada uno.)
12- Make a table where the adjectives from point 10 are, with their corresponding
comparative and superlative.( Elabore un cuadro donde estén los adjetivos del punto
10, con su correspondiente comparativo y superlativo)
ESTE TRABAJO LO VAN AREALIZAR CON UN COMPAÑERO
Y LO VAN A ENTREGAR EN LA FECHA QUE LA PROFESORA
LES INDIQUE Y LUEGO LO SOCIALIZAREMOS EN CLASES,
ASI QUE, POR FAVOR EN EL MOMENTO DE REALIZARLO
CERCIORATE DE PRACTICAR LOS TEMAS
GOD BLESS YOU—DIOS TE BENDIGA
SUCCESS - ÉXITO