Pages

            TECHNICAL EDUCATIONAL  INSTITUTION OF COMMERCE  VIRGINIA GÓMEZ

    CIENAGA - MAGDALENA- 2023

 AREA:     ENGLISH                                GRADE 11th        DATE ______                                      

TEACHER: CARMEN ESCOBAR ACOSTA.

                                        REVIEW

THIS REVIEW CONTAINS THE MOST IMPORTANT TOPICS SEEN IN PREVIOUS YEARS,

PLEASE  WRITE ALL ANSWERS IN ENGLISH. YOU CAN USE THE INFORMATION

 FOUND ON  THE BLOG

 cmescobara.blogspot.com

1- Investigate how, for what and when the following auxiliaries are used: (Averiguar

 cómo, para qué y cuándo se usan los siguientes auxiliaries):

a. Do  - Does

b. Will

c.  Did

d.  Going to

e.  Can

f.  Have to

2- Write two sentences with each of above auxiliaries ( Escriba dos oraciones con cada

 uno de los anteriores auxiliares)

3- Describe your daily routine, listing the activities you have been doing since you

 wake up until you go to bed, including the times you do them.

( Describa su rutina diaria , enumerando las actividades que realiza desde que se

 despierta hasta que se acuesta, incluyendo las horas en que las realiza)

4- Explain the use of modal verbs and write an example of each one.( Explica el uso de

 los verbos modales y escriba un ejemplo de cada uno.)

5- Using your words write what reported speech is and what it is used for (con Tus

 palabras escribe qué es reported speech y para qué se utiliza)

6- Investigate what are countable and uncountable nouns.(Averiguar qué son

 sustantivos contables y no contables)

7-Make a list of countables and non-countable nouns related to food( fruits, cereals,

 vegetables. (Realice una lista con los sustantivos contables y no contables,

 relacionadas con alimentos (frutas, cereales, verduras, etc.)

8- What arequantifiers, what are they use for , which are the most commomin english 

(Qué son cuantificadores, para qué se usan, cuáles son los más comunes en inglés.)

9. Find out what an adjective is, what it is used for, how it is classified. (Averigüe qué

 es un adjetivo, para qué se usa, cómo se clasifica)

10- Write the following adjectives in english (Escriba en inglés los siguientes adjetivos):
 bonito, grande feo, largo caliente, ocupado, hermoso, costoso, difícil, frio, corto, 
delgado, barato, vacío, fácil, gordo, triste, enojado, pequeño, bueno, sucio, rubio, malo,
 ruidoso, inteligente, perezoso, oscuro, famoso, limpio, diferente, temprano, atractivo, 
feliz, nuevo, serio, viejo, dulce, joven. 

11. Investigate what is comparative and superlative, how they are formed in english,

 give two examples of each (Averiguar qué es comparativo y superlativo, cómo se

 forman en inglés, dar dos ejemplos de cada uno.)

12- Make a table where the adjectives from point 10 are, with their corresponding

 comparative and superlative.( Elabore un cuadro donde estén los adjetivos del punto

 10, con su correspondiente  comparativo y superlativo)


ATTENTION PLEASE 

 ESTE TRABAJO LO VAN AREALIZAR CON UN COMPAÑERO 

Y LO VAN A ENTREGAR EN LA FECHA QUE LA PROFESORA 

LES INDIQUE Y LUEGO LO  SOCIALIZAREMOS  EN CLASES,

 ASI QUE, POR FAVOR EN EL MOMENTO DE REALIZARLO

 CERCIORATE DE PRACTICAR LOS TEMAS



GOD BLESS YOU—DIOS TE BENDIGA

SUCCESS  - ÉXITO